Departamentul de Justiție al SUA a intentat marți un proces împotriva Google, susținând că firma a abuzat de puterea sa în industria publicității digitale și că ar trebui să i se ceară să vândă o parte esențială a suitei sale de gestionare a publicității.

Acțiunea în justiție susține că această parte a activității Google reprezintă 80% din veniturile sale și că societatea a recurs la practici neloiale pentru a-și menține monopolul.

Procesul intentat de administrația Biden urmează unui caz antitrust similar intentat împotriva Google de către administrația Trump în 2020, care urmează să fie judecat în septembrie.

Potrivit procurorului general Merrick Garland, Google a acționat anticoncurențial timp de 15 ani, achiziționând rivali și îngreunând utilizarea serviciilor sale de către alte companii.

Marți, opt state, printre care și California, unde se află sediul Google, au intentat un proces împotriva gigantului tehnologic, afirmând că practicile sale au împiedicat creativitatea și au dus la taxe mai mari pentru agenții de publicitate și mai puțini bani pentru editori.

Procesul cere ca Google să renunțe la afacerile sale interconectate de tehnologie publicitară, Google Ad Manager Suite, care include Google Ad Exchange, AdX. Această piață servește drept platformă prin care agenții de publicitate și editorii pot cumpăra și vinde spațiu publicitar.

Se estimează că afacerile de ad tech valorează 31,7 miliarde de dolari, 70% din profituri revenind editorilor. Google și-a sporit puterea în domeniul publicității online printr-o serie de achiziții, cum ar fi DoubleClick în 2008 și AdMob în 2009.

Urmărește-ne pe Google News sau Facebook