Ulcerul gastric este legat de depresie, spun cercetătorii care au efectuat cel mai mare studiu din lume al factorilor genetici în boala ulcerului peptic.

Profesorul Naomi Wray și dr. Yeda Wu de la “Institute for Molecular Bioscience” au oferit indicii despre modul în care intestinul și creierul funcționează împreună, studiind datele de sănătate de la aproape o jumătate de milion de oameni.

Ulcerul peptic afectează 1 din 10 oameni

Dr. Wu a spus că cercetarea a susținut o abordare holistică a îngrijirii pacienților cu boli gastro-intestinale, cum ar fi ulcerul peptic, care afectează între cinci și 10% din oameni la un moment dat în viața lor.

„Ca student la medicină, am observat cum simptomele gastro-intestinale ale unor pacienți s-au îmbunătățit după psihoterapie sau tratament de psihiatrie”, a spus dr. Wu.

Acest studiu care leaga depresia majora de un risc crescut de tulburari gastro-intestinale explica, de asemenea, comorbiditatea conditiilor.

Evidențierea stilului de viață și a sănătății mintale

S-a considerat că stresul este principala cauză a bolii ulcerului peptic până când a fost legată de bacteria H. pylori de către câștigătorii premiului Nobel Barry Marshall și Robin Warren.

Dr. Wu a spus că medicamentele au redus de atunci prevalența bolii, dar importanța altor factori de risc, inclusiv a stilului de viață și a factorilor psihologici, trebuie acum să fie subliniată.

“Pentru a identifica de ce unii oameni dezvoltă ulcer, am studiat datele de sănătate de la 456.327 de persoane din Marea Britanie și am identificat opt ​​variații genetice asociate cu riscul de a suferi de boală ulcerului peptic”, a spus profesorul Wray.

Genetica relevă factori de risc pentru sănătatea intestinului

Sase din cele opt variante pot fi legate de motivul pentru care unele persoane sunt mai predispuse la infectia cu Helicobacter pylori, ceea ce le-ar face mai sensibile la boala ulcerului peptic.

Profesorul Wray a spus că un tratament existent pentru ulcerul peptic vizează gena legată de una dintre aceste variații genetice și astfel identificarea altor gene asociate ar putea oferi oportunități de a dezvolta noi tratamente.

Accesul la vaste seturi de date genomice si de sanatate permite cercetatorilor sa avanseze intelegerea multor boli si trasaturi complexe, a spus ea.

„Resurse precum UK Biobank au făcut posibilă acum studierea contribuției genetice la bolile comune, cum ar fi boala ulcerului peptic, și înțelegerea riscurilor mai complet”, a spus profesorul Wray.

Această cercetare este publicată în Nature Communications și este finanțată de Consiliul Național de Cercetare în Sănătate și Medicină.

Urmărește-ne pe Google News sau Facebook