Aplicația de mesagerie Signal a înregistrat o creștere „fără precedent” în urma unei schimbări controversate a condițiilor de confidențialitate ale rivalului WhatsApp și încearcă să angajeze mai mult personal în timp ce încearcă să consolideze serviciul și infrastructura de sprijin, a declarat miercuri șeful fundației .
Împreună cu o altă aplicație criptată, Telegram, Signal a fost principalul beneficiar al migrării utilizatorilor în legătură cu modificările anunțate săptămâna trecută, care impun utilizatorilor WhatsApp să își împărtășească datele atât cu Facebook , cât și cu Instagram.
Telegram a declarat miercuri că a depășit 500 de milioane de utilizatori activi la nivel global.
Brian Acton, unul dinte co-fondatorii WhatsApp înainte de a-l vinde către Facebook și apoi co-fondator la Signal Foundation, a refuzat să ofere date echivalente pentru Signal, dar a spus că extinderea din ultimele zile a fost „semnificativa”.
„Am văzut o creștere fără precedent săptămâna trecută”, a spus Acton . „Este sigur să spunem că, datorită acestei creșteri record, suntem și mai interesați să găsim oameni talentați.”
El a mai spus că Signal lucrează pentru a-și îmbunătăți funcțiile de video și chat de grup, permițându-i să concureze mai bine cu WhatsApp, Microsoft Teams și alte aplicații de conferințe care au devenit vitale pentru viața de zi cu zi în ultimul an.
Aplicatia Signal a fost descărcată de 17,8 milioane de utilizatori în ultimele șapte zile, o creștere de 62% față de săptămâna precedentă, potrivit datelor de la Sensor Tower. WhatsApp a fost descărcat de 10,6 milioane de utilizatori în aceeași perioadă, un declin de 17%.
Avocații privind confidențialitatea s-au aratat consternati cu privire la modificările WhatsApp, subliniind ceea ce spun ei că este un istoric slab al Facebook de a susține interesele consumatorilor atunci când își gestionează datele, mulți sugerând că utilizatorii migrează pe alte platforme.
Fundația nonprofit Signal Foundation cu sediul în Silicon Valley, care în prezent supraveghează aplicația, a fost lansată în februarie 2018, Acton oferind finanțare inițială de 50 de milioane de dolari.
Signal a rezistat în urma donațiilor, de vreme ce directorul executiv al Tesla Inc, Elon Musk, este în rândul susținătorilor, Acton a spus că nu există planuri de a căuta diferite surse de finanțare.
„Milioane de oameni apreciază suficient confidențialitatea pentru a o susține și încercăm să demonstrăm că există o alternativă la modelele de afaceri bazate pe reclame care exploatează confidențialitatea utilizatorilor”, a spus Acton, adăugând că donațiile „curg”.