Coca-Cola, PepsiCo și Nestlé au fost acuzate de „zero progrese” în ceea ce privește reducerea deșeurilor de plastic, după ce au fost numite pentru a treia oară consecutiv in topul celor mai poluatoare companii din lume.
Coca-Cola a fost clasificată pe locul 1 în materie de poluatori de plastic conform auditului anual „Break Free From Plastic”, după ce sticlele de băutură au fost cele mai des găsite aruncate pe plaje, râuri, parcuri și alte situri de gunoi in 51 din 55 de țări chestionate. Anul trecut a fost cea mai frecventă sticlă în 37 de țări, din 51 chestionate.
S-a constatat că este mai rea decât PepsiCo și Nestlé combinate: marca Coca-Cola a fost găsită pe 13.834 bucăți de plastic, marca PepsiCo pe 5.155 și marca Nestlé pe 8.633.
Auditul anual, realizat de 15.000 de voluntari din întreaga lume, identifică cel mai mare număr de produse din plastic de la mărci globale găsite în cel mai mare număr de țări. Anul acesta au colectat 346.494 de deșeuri din plastic, dintre care 63% au fost marcate clar cu o marcă de consum.
Coca-Cola a fost atacata de militanții ecologiști la începutul acestui an, când a anunțat că nu va abandona sticlele de plastic, spunând că sunt populare printre clienți. În martie, Coca-Cola, PepsiCo, Nestlé și Unilever au fost găsite responsabile pentru o jumătate de milion de tone de plastic în șase țări în curs de dezvoltare în fiecare an, într-un sondaj realizat de ONG Tearfund.
„Cele mai mari corporații poluante din lume susțin că lucrează din greu pentru a rezolva poluarea cu plastic, dar în schimb continuă să pompeze ambalaje dăunătoare din plastic de unică folosință”, a declarat Emma Priestland, coordonatorul campaniei globale Break Free From Plastic.
„Coca-Cola, PepsiCo și Nestlé ar trebui să fie liderul în găsirea unor soluții reale pentru a reinventa modul în care își livrează produsele”, a spus ea.
Până la 91% din toate deșeurile de plastic generate vreodată nu au fost reciclate și au ajuns să fie incinerate, în depozitele de deșeuri sau în mediul natural, potrivit unui studiu din 2017.
Auditul global din acest an al deșeurilor de plastic de marcă a arătat că plicurile de unică folosință, care sunt folosite pentru a vinde volume mici de produse, cum ar fi ketchup, cafea și șampon, au fost cele mai frecvente articole gasite , urmate de mucuri de țigări, apoi de sticle de plastic.
Simon Mbata, coordonatorul național al Asociației de colectare a deșeurilor din Africa de Sud, a declarat: „Majoritatea plasticului pe care îl întâlnim nu poate fi reciclat. Il găsim peste tot, în fluxul nostru de deșeuri, pe pământul nostru. Când este îngropat, ne contaminează solul. Orice nu poate fi reciclat nu trebuie produs. ”
Coca-Cola a declarat că lucrează pentru a aborda deșeurile de ambalaje, în parteneriat cu alții, și a contestat afirmația că nu face progrese.
„La nivel global, ne-am angajat să recuperăm fiecare sticlă până în 2030, astfel încât niciuna dintre acestea să nu ajungă ca gunoi sau în oceane, iar plasticul să poată fi reciclat în sticle noi”, a spus un purtător de cuvânt. „Sticlele cu plastic 100% reciclat sunt disponibile acum în 18 piețe din întreaga lume și acest lucru este în continuă creștere.”