Consiliul Concurentei a sanctionat compania Dante International, cea care detine site-ul de e-commerce eMAG.ro, cu 32,28 milioane de lei (aproximativ 6,7 milioane de euro) pentru abuz de pozitie dominanta pe piata serviciilor de intermediere prin platforme online de tip marketplace, potrivit unui comunicat al Consiliului Concurentei.

„În urma investigației declanșate la sfârșitul anului 2017, Consiliul Concurenței a constatat că Dante International SA, în calitate de deținător și administrator al platformei online eMAG Marketplace a abuzat de poziția sa dominantă, în perioada ianuarie 2013 -iunie 2019, în special, prin poziționarea și afișarea mai favorabilă a propriei oferte de produse în detrimentul ofertelor partenerilor care comercializau pe platformă și cu care se afla în concurență directă.

În acest fel, s-au limitat ofertele partenerilor afiliați eMAG.ro, ceea ce a condus la afectarea concurenței reale între ofertele de produse prezentate pe această platformă. Compania a recunoscut fapta anticoncurențială și a beneficiat de o reducere a amenzii”, transmite Consiului Concurentei.

Reactia sefului Emag, Iulian Stanciu

„Viteza cu care am dezvoltat platforma eMAG nu a fost lipsită de erori, însă am învățat de fiecare dată din ele și ne-au ajutat sa adaptăm modelul. Procesul de dezvoltare a platformei a presupus de multe ori soluții rapide în interesul clienților, dar unele dintre ele au fost impredictibile pentru alte părți implicate în platformă. Deși izolate, aceste situații au generat îngrijorări ale autorității de concurență, împreună cu care am depus toate eforturile pentru identifica un mod foarte predictibil, transparent și echilibrat prin care toate părțile să poată beneficia de avantajele unei platforme de comerț online, iar clientul să rămână prioritatea noastră. Chiar dacă am primit o sancțiune, luăm partea bună din aceasta experiență: am învățat cum să oferim un serviciu foarte bun în același timp și clienților, și partenerilor din Marketplace, printr-un sistem de reguli și algoritmi îmbunătățiți permanent, bazându-ne pe tehnologie. Astfel, clienții beneficiază de servicii inovatoare care le salvează timp și bani, iar partenerii beneficiază de oportunități majore de dezvoltare, în România și în țările din jur”, a declarat Iulian Stanciu, CEO eMAG.

Urmăresțe-ne pe Google News, Facebook sau Telegram
Alte articole

Indignare față de o înregistrare video din Ierusalim în care evreii ultraortodocși scuipă un grup de creștini

O înregistrare video tulburătoare care arată evreii ultraortodocși scuipând pe jos lângă…

Șefa IPJ Constanța, despre moartea tinerei DJ Lalla: Luăm în calcul fie un act suicidar, fie un accident

Șefa Inspectoratului de Poliție Județean Constanța, comisar șef Mădălina-Sorina Vlangăr, a declarat…

Cel puțin 21 de morți după ce un autocar s-a prăbușit de pe un pasaj rutier lângă Veneția

Un accident mortal de autobuz s-a produs ieri seară în apropiere de…

Azerbaidjanul a arestat mai mulți foști lideri separatiști de top din Nagorno-Karabah

Azerbaidjanul a arestat mai mulți foști lideri din Nagorno-Karabah după ce a…

Florența interzice închirierile pe termen scurt în centrul istoric

Orașul Florența, cunoscut în întreaga lume pentru arta și arhitectura renascentistă, a…