Consiliul Concurentei a sanctionat compania Dante International, cea care detine site-ul de e-commerce eMAG.ro, cu 32,28 milioane de lei (aproximativ 6,7 milioane de euro) pentru abuz de pozitie dominanta pe piata serviciilor de intermediere prin platforme online de tip marketplace, potrivit unui comunicat al Consiliului Concurentei.

„În urma investigației declanșate la sfârșitul anului 2017, Consiliul Concurenței a constatat că Dante International SA, în calitate de deținător și administrator al platformei online eMAG Marketplace a abuzat de poziția sa dominantă, în perioada ianuarie 2013 -iunie 2019, în special, prin poziționarea și afișarea mai favorabilă a propriei oferte de produse în detrimentul ofertelor partenerilor care comercializau pe platformă și cu care se afla în concurență directă.

În acest fel, s-au limitat ofertele partenerilor afiliați eMAG.ro, ceea ce a condus la afectarea concurenței reale între ofertele de produse prezentate pe această platformă. Compania a recunoscut fapta anticoncurențială și a beneficiat de o reducere a amenzii”, transmite Consiului Concurentei.

Reactia sefului Emag, Iulian Stanciu

„Viteza cu care am dezvoltat platforma eMAG nu a fost lipsită de erori, însă am învățat de fiecare dată din ele și ne-au ajutat sa adaptăm modelul. Procesul de dezvoltare a platformei a presupus de multe ori soluții rapide în interesul clienților, dar unele dintre ele au fost impredictibile pentru alte părți implicate în platformă. Deși izolate, aceste situații au generat îngrijorări ale autorității de concurență, împreună cu care am depus toate eforturile pentru identifica un mod foarte predictibil, transparent și echilibrat prin care toate părțile să poată beneficia de avantajele unei platforme de comerț online, iar clientul să rămână prioritatea noastră. Chiar dacă am primit o sancțiune, luăm partea bună din aceasta experiență: am învățat cum să oferim un serviciu foarte bun în același timp și clienților, și partenerilor din Marketplace, printr-un sistem de reguli și algoritmi îmbunătățiți permanent, bazându-ne pe tehnologie. Astfel, clienții beneficiază de servicii inovatoare care le salvează timp și bani, iar partenerii beneficiază de oportunități majore de dezvoltare, în România și în țările din jur”, a declarat Iulian Stanciu, CEO eMAG.

Alte știri:  Alertă hidrologică: șase județe sub cod portocaliu de inundații
Urmărește-ne pe Google News sau Facebook
Alte articole

Sistemul RO-Alert activat în Tulcea după un nou atac cu drone asupra Ucrainei

În noaptea de marți spre miercuri, locuitorii din nordul județului Tulcea au…

Programul Casa Verde Fotovoltaice: 8.000 de înscrieri în Regiunea Sud-Est

Aproximativ 8.000 de persoane fizice din județele Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Vrancea…

Succes remarcabil pentru două eleve din Suceava la competiția internațională de inventică din Londra

Două tinere talentate din Suceava au adus onoare României la recenta ediție…

Rețea pro-rusă acuzată de mită electorală în Moldova: 15 milioane de dolari distribuiți pentru voturi împotriva aderării la UE

Autoritățile din Republica Moldova au lansat un avertisment îngrijorător cu privire la…

Joe Biden a autorizat intervenția militară a SUA pentru a ajuta Israelul în interceptarea rachetelor iraniene

Președintele american Joe Biden a confirmat că a autorizat forțele militare ale…

Proiectul Neptun Deep. OMV Petrom anunță progrese în construcția platformei de producție

OMV Petrom, operator al proiectului Neptun Deep, a anunțat că a început…

Netanyahu: “Iranul a făcut o greșeală mare și va plăti pentru ea”

Într-o declarație recentă, prim-ministrul israelian Benjamin Netanyahu a adoptat o poziție fermă…