Twitter, rețeaua globală de socializare fondată în 2006, a renunțat recent la emblematicul logo în formă de pasăre și l-a înlocuit cu litera “X”, o mișcare anunțată de șeful companiei, Elon Musk. Conform lui Musk, noul logo interimar marchează revenirea la rădăcinile companiei, întrucât x.com a fost unul dintre primele nume ale serviciului online înainte de a deveni Twitter.
Deși pasărea albastră a reprezentat Twitter mai bine de un deceniu, litera X are o semnificație aparte pentru Musk. Antreprenorul a fondat în trecut companii precum X.com și SpaceX care au inclus această literă în numele și identitatea lor vizuală. Musk consideră că X reprezintă un nou început pentru Twitter în era sa de conducere, plasând compania într-o poziție din care va putea explora noi direcții.
Schimbarea logo-ului companiei vine într-un moment în care Twitter se confruntă cu provocări financiare semnificative. Veniturile din publicitate au scăzut cu aproximativ 50% de la preluarea companiei de către Musk, iar noul director general caută modalități de a face Twitter profitabil și de a-l transforma într-o super aplicație integrată ce va include funcționalități precum audio, video, mesagerie și plăți.