Magazinele online vor folosi orice truc pentru a vă atrage să cumpărați produsele lor, iar acest lucru va fi demonstrat in acest articol.
Când navigați prin magazinele online, veți găsi uneori un număr care indică câte persoane se presupune că vizionează același produs pe care îl vizionați chiar acum. Acest lucru este deosebit de popular si printre serviciile de rezervări de zboruri și hoteluri. Probabil că este implementat pentru a vă încuraja să cumpărați produsul cât mai repede posibil, de teama că altcineva îl va cumpara înaintea dvs.


Uneori, acest număr este adevarat, alteori, este întâmplător, chiar aleatoriu.
Să ne uităm la un magazin ales la intamplare din afară. Dacă nu știți de acest site, nu vă faceți griji: nici eu. Cele două lucruri pe care le știm despre el sunt că : 1) comercializeaza produse și 2) minte despre câte persoane vizualizează în prezent produsele. Rețineți că acest articol nu este menit să fie un atac asupra acestui site de comerț electronic, în special, deoarece ceea ce urmează să vedeți nu este prea neobișnuit, dar este prea evident. Acest site este un exemplu perfect al modului în care magazinele online pot încerca să-și păcălească clienții.
La intrarea pe site-ul lor web, am selectat primul produs pe care l-am putut găsi pe prima pagină, care, în cazul meu, a fost acest produs:

Uitați-vă cu atentie la textul de sub buton: ” 14 people are currently looking of this product („În prezent, 14 persoane se uită la acest produs.”)

Deși nu se poate observa dintr-o imagine statică, acest număr s-a remarcat pentru mine, deoarece s-a schimbat drastic la fiecare câteva secunde. Am decis să arunc o privire asupra codului sursă pentru a examina ce metodă folosesc pentru a actualiza numărul.

În cazul în care nu știți, pentru ca dezvoltatorii să actualizeze elementele de pe un site web , trebuie să folosească, în general, limbaje de programare ce sunt trimise catre browser-ul dvs. Codurile sunt stocate în browserul dvs. web și, ca atare, le puteți vizualiza singuri. Pur și simplu făcând clic dreapta oriunde pe o pagină și selectând ceva asemănător cu „Vizualizați sursa”, puteți examina ce cod se execută pentru a actualiza elemente precum numărul de persoane care vizualizează în prezent produsele.


În spatele acestui site, am găsit acest cod:

Aceasta este o copie exactă a codului sursa. Dar, mai interesant, acest cod arată clar că numărul de persoane prezentate ca vizualizând produsul este în mod evident aleatoriu.

Numărul de persoane care vizionează articolul este, așadar, o fabricație completă. Codul generează pur și simplu un număr aleator la fiecare cinci secunde. Acest lucru face să pară că oamenii ar naviga în mod constant pe site, făcându-l să pară plin de viață și foarte accesat. Probabil că ar trebui să facă site-ul să arate mai de încredere, deoarece mulți alți oameni par să fie “interesati”. De asemenea, poate încuraja clienții să plătească cât mai repede posibil, deoarece produsul de care sunt interesați ar putea avea o cerere mare.

Un alt mod de înșelătorie este acela unde ți se prezintă și cumpărătorul. De exemplu , marea majoritate a site-urilor de mâna a-3-a din România sau din străinatate , în special cele ce comercializează îmbrăcăminte sau încălțăminte , îți vor afișa pe ecran un mesaj de genul: “Mihai Popescu, tocmai ce a cumpărat acest produs”. Totul este complet fals. Pentru astfel de induceri în eroare există diferite module sau scripturi ce generează aleator nume fictive, asftel, cumpărătorul este indus în eroare cum că produsul este cumpărat la fiecare minut.

Așadar, de câte ori veti vedea că un număr “X” de persoane vizualizează un anume produs selectat, stati liniștiti, e doar o metodă să vă facă sa cumparati cat mai repede acel produs.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.