Germania a lansat un nou bilet forfetar pentru transportul în comun, denumit “Deutschlandticket”, care este valabil în toată țara. Acest abonament lunar oferă acces nelimitat la sistemele de autobuz și de metrou din Germania, precum și la trenurile locale și regionale, dar exclude serviciile de mare viteză pe distanțe lungi.

Factorii de decizie politică speră că noua inițiativă va oferi o ușurare pentru consumatori, în contextul inflației galopante, și va încuraja oamenii să favorizeze transportul în comun în numele mediului. Cu toate acestea, au fost exprimate îndoieli cu privire la impactul potențial al abonamentului din cauza prețului de 49 de euro.

Ministrul transporturilor, Volker Wissing, a lăudat noua inițiativă ca fiind “cea mai mare reformă a transportului public din istoria Germaniei”. Cu toate acestea, succesul abonamentului este departe de a fi asigurat, asociația companiilor de transport germane (VDV) așteptându-se ca doar 16 milioane din cei 84 de milioane de locuitori ai țării să cumpere biletul. Aproximativ 750.000 de bilete au fost deja vândute, fără a-i lua în calcul pe cei care vor trece de la abonamentele actuale de transport.

Finanțarea noii politici a fost subiectul unor luni de dezbateri, ceea ce a întârziat lansarea biletului. S-a ajuns la un acord între guvernul federal și landurile germane, care vor contribui cu 1,5 miliarde de euro la finanțarea tichetului, pentru a evita creșterea datoriilor operatorului feroviar național. Cheltuiala a fost aspru criticată de opoziție, care susține că banii ar fi putut fi folosiți pentru “îmbunătățirea și renovarea infrastructurii feroviare”.

Germania nu este singura țară care își propune să stimuleze utilizarea căii ferate pentru a reduce emisiile din transporturi. În septembrie, Spania a introdus abonamente gratuite pentru trenurile locale și regionale pentru a-i încuraja pe locuitori să își lase mașinile acasă și pentru a reduce presiunea inflației. Potrivit operatorului spaniol Renfe, 2,1 milioane de bilete au fost distribuite în primul trimestru al anului 2023. În Austria, un “bilet climatic” le oferă utilizatorilor posibilitatea de a utiliza aproape toată rețeaua de transport public a națiunii alpine, inclusiv trenurile de mare viteză, pentru puțin peste 1.000 de euro pe an. Succesul acestui bilet a dus la un “boom” al traficului feroviar, a declarat operatorul austriac OBB.

Alte știri:  Se așteaptă ca premierul Slovaciei să supraviețuiască tentativei de asasinat, spun oficialii
Urmărește-ne pe Google News sau Facebook