O actualizare slab explicată a condițiilor de utilizare i-a împins pe milioane de utilizatori WhatsApp să migreze către servicii alternative precum Signal și Telegram

Exodul a fost atât de mare încât WhatsApp a fost nevoit să întârzie punerea în aplicare a noilor termeni, care erau prevăzuți pentru 8 februarie, și să deruleze o campanie de limitare a daunelor pentru a explica utilizatorilor schimbările pe care le făceau.

În primele trei săptămâni ale lunii ianuarie, Signal a câștigat 7,5 milioane de utilizatori la nivel global, conform cifrelor împărtășite de comisia pentru afaceri interne a parlamentului britanic, iar Telegram a câștigat 25 de milioane.

Niamh Sweeney, directorul de politici publice al WhatsApp pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa, a declarat că se crede că exodul ar fi legat de actualizarea condițiilor de serviciu ale companiei. Ea a spus că actualizarea a fost menită să facă două lucruri: să permită un nou set de caracteristici în jurul mesajelor de afaceri și „să facă clarificări și să ofere o mai mare transparență” în legătură cu politicile preexistente ale companiei. „Nu există modificări ale partajării datelor noastre cu Facebook oriunde în lume”, a spus Sweeney.

Dar după ce postările virale – în mod ironic, răspândite pe WhatsApp – au susținut că politica de confidențialitate conferea serviciului dreptul de a citi mesajele utilizatorilor și de a preda informațiile companiei sale mamă Facebook, WhatsApp a anunțat o întârziere în implementarea noilor termeni. „Vrem să fim clari că actualizarea politicii nu afectează în niciun fel confidențialitatea mesajelor dvs. cu prietenii sau familia”, a spus WhatsApp într-o actualizare postată pe site-ul său, pe care o plătește pentru a face publicitate pe Google în căutările „WhatsApp”. Compania spune că va întârzia implementarea noii sale politici până la 15 mai.

Alte știri:  Succes remarcabil pentru două eleve din Suceava la competiția internațională de inventică din Londra

Amir Ghodrati, directorul de informații despre piață al App Annie, a spus că mișcarea rapidă este importantă. „Aceste tipuri de schimbări în aplicațiile de mesagerie și rețele sociale nu sunt neobișnuite. Datorită naturii aplicațiilor sociale și a modului în care funcționalitatea principală implică comunicarea cu ceilalți, creșterea lor se poate mișca adesea destul de repede, pe baza evenimentelor actuale. Am văzut o cerere în creștere în ultimii ani pentru mesaje criptate și aplicații axate pe confidențialitate. ”

Trecerea la mai multe aplicații de mesagerie axate pe confidențialitate se construise înainte de dezastrul de relații publice al WhatsApp, a spus Ghodrati. „Aplicațiile de mesagerie care oferă funcții de confidențialitate au cunoscut cea mai mare creștere a angajamentului în prima jumătate a anului 2020. Aceste aplicații au văzut în medie 30% mai mulți utilizatori activi decât alternativele. Aplicațiile precum Signal, Telegram, Wickr și WhatsApp oferă funcții de confidențialitate, de la transferul de date criptat de la capăt la cap până la ‘mesaje cu autodistrugere’ ”.

În mod ironic, în anumite privințe, WhatsApp este mai concentrat asupra confidențialității decât competitorul său Telegram. Primul aplică criptarea end-to-end – care împiedică furnizorul de servicii să poată accesa mesajele utilizatorului – în mod implicit pentru fiecare chat, cu excepția conturilor businessi.

Cu toate acestea, Telegram activează criptarea end-to-end pentru „chat-urile secrete”, o opțiune pe care utilizatorii trebuie să o selecteze activ pentru fiecare contact individual. Astfel de chat-uri „sunt destinate persoanelor care doresc mai multa securitate”, explică serviciul într-un FAQ.

Urmărește-ne pe Google News sau Facebook
Alte articole

CCR respinge candidatura Dianei Șoșoacă la alegerile prezidențiale. Decizia este definitivă

Curtea Constituțională a României (CCR) a respins sâmbătă, 5 octombrie, candidatura senatoarei…