Xiaomi, cunoscut producător chinez de smartphone-uri și electrocasnice, anunță lansarea sa pe piața mașinilor electrice (EV) prin debutul primului său automobil, modelul Xiaomi SU7.

Intrarea pe piața automobilelor electrice reprezintă o schimbare majoră de strategie pentru compania fondată în 2010 și cunoscută până acum pentru gadget-uri la prețuri accesibile. Directorul general Lei Jun mizează că reputația sa va ajuta Xiaomi să cucerească clienți în segmentul competitiv al EV-urilor.

SU7 promite să fie “cel mai frumos, mai plăcut de condus și cel mai inteligent automobil” cu preț sub 500.000 yuani (aproximativ 69.200 dolari).

Lei Jun nu a dezvăluit încă prețul exact, însă analiștii estimează că SUV-ul electric va costa jumătate față de suma menționată, situându-se între 200.000 – 250.000 yuani.

Lansarea Xiaomi SU7 are loc într-un moment dificil pe piața auto din China, după ce subvențiile pentru achiziția de mașini electrice au fost eliminate la sfârșitul anului trecut.

Giganți ca BYD și Tesla se confruntă cu o scădere a vânzărilor și prețurilor prea mari, iar startup-urile auto încearcă să câștige cota de piață printr-o strategie agresivă de prețuri mici.

Urmărește-ne pe Google News sau Facebook
Alte articole

Trupele ucrainene avansează pe un nou front în Rusia

Într-o mișcare strategică surprinzătoare, forțele armate ucrainene au deschis un nou front…

Germania începe să efectueze controale la toate frontierele sale terestre

Germania a început să efectueze verificări aleatorii la toate frontierele sale terestre,…