Xiaomi, cunoscut producător chinez de smartphone-uri și electrocasnice, anunță lansarea sa pe piața mașinilor electrice (EV) prin debutul primului său automobil, modelul Xiaomi SU7.
Intrarea pe piața automobilelor electrice reprezintă o schimbare majoră de strategie pentru compania fondată în 2010 și cunoscută până acum pentru gadget-uri la prețuri accesibile. Directorul general Lei Jun mizează că reputația sa va ajuta Xiaomi să cucerească clienți în segmentul competitiv al EV-urilor.
SU7 promite să fie “cel mai frumos, mai plăcut de condus și cel mai inteligent automobil” cu preț sub 500.000 yuani (aproximativ 69.200 dolari).
Lei Jun nu a dezvăluit încă prețul exact, însă analiștii estimează că SUV-ul electric va costa jumătate față de suma menționată, situându-se între 200.000 – 250.000 yuani.
Lansarea Xiaomi SU7 are loc într-un moment dificil pe piața auto din China, după ce subvențiile pentru achiziția de mașini electrice au fost eliminate la sfârșitul anului trecut.
Giganți ca BYD și Tesla se confruntă cu o scădere a vânzărilor și prețurilor prea mari, iar startup-urile auto încearcă să câștige cota de piață printr-o strategie agresivă de prețuri mici.