Fostul deputat PNL Marin Anton a fost condamnat miercuri la cinci ani de închisoare cu executare, după ce ar fi primit o mită de 5,3 milioane euro de la reprezentantul unei companii italiene pentru acordarea unui contract de realizare a noului terminal de la Aeroportul Otopeni.

Decizia nu este definitivă şi poate fi atacată cu apel.

Instanţa a dispus ca lui Marin Anton să-i fie confiscată suma de 22.760.654 de lei.

Anton a trecut de-a lungul anilor prin mai multe partide – PDL, PNL, PMP și UNPR.

Marin Anton, fost deputat PNL de Giurgiu şi fost secretar de stat şi vicepreşedinte al Consiliului Tehnico – Economic în cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, ce avea în coordonare activitatea Companiei Naţionale ”Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Bucureşti” SA Otopeni, a fost trimis în judecată de DNA în decembrie 2017 pentru luare de mită.

Ce spun procurorii in rechizitoriul dosarului lui Marin Anton:

„In anul 2009, se afla in derulare un contract modernizare a Aeroportului International Henri Coanda, in cadrul caruia, in executarea actului aditional nr. 9/07.12.2007, incepuse proiectarea unui nou terminal. Statutul tarii noastre de membru al UE, precum si perspectiva aderarii la spatiul Schengen impunea o reactualizare a obiectivului de investitii, concomitent cu aprobarea, la nivelul ministerului transporturilor si infrastructurii a unor indicatori tehnico-economici actualizati.

Compania internationala care avea de executat lucrarile la noul terminal predase proiectul si intreaga documentatie catre beneficiar – Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (C.N.A.I.B.) la finalul anului 2008 si urma ca aceasta din urma sa se ocupe de obtinerea avizelor si aprobarilor necesare demararii lucrarilor.

Cu toate ca C.N.A.I.B. a inaintat solicitarea de aprobare a noilor indicatori tehnico-economici inca de la inceputul lunii februarie 2009, pana in luna iunie 2009, la nivelul Ministerului transporturilor si infrastructurii nu se luase inca vreo decizie, iar din cauza lipsei de finantare, lucrarile pe santierul Otopeni stagnau.

In aceste imprejurari, in perioada iunie – noiembrie 2009, inculpatul Anton Marin, in calitatea mentionata mai sus, a acceptat promisiunea si ulterior, a primit, de la reprezentantul filialei din Romania a companiei internationale care avea in executare contractul de modernizare la aeroportul Otopeni (martor in cauza), suma totala de 22.760.654 lei (aproximativ 5,3 milioane euro la cursul de schimb din acea perioada), ce reprezenta un comision de 3,5% din valoarea cu care urma sa se suplimenteze contractul de executie a lucrarilor.

Banii respectivi au fost primiti de inculpat pentru a aviza, in perioada 15 iunie – 17 iulie 2009, documentatia privind obiectivul de investitii ‘Dezvoltare si Modernizare Aeroport International Bucuresti – Otopeni (…)’, nota de fundamentare si proiectul de hotarare de guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici reactualizati ai obiectivului de investitii mentionat mai sus, precum si aprobarea continuarii lucrarilor si a finantarii obiectivului respectiv.

Ca urmare a acestor demersuri, proiectul de hotarare de guvern a fost adoptat, fiind emisa Hotararea de Guvern nr. 852/2009, act administrativ necesar pentru incheierea actului aditional nr. 10 din data de 21.08.2009 la contractul din data de 30.04.1992 pentru Dezvoltarea si Modernizarea Aeroportului International Bucuresti – Otopeni, avand ca parti Compania Nationala Aeroportul International Henri Coanda – Bucuresti si societatea omului de afaceri.

Banii au fost primiti de inculpatul Anton Marin prin intermediul unei societati comerciale unde acesta avea calitatea de asociat.

Inculpatul Anton Marin a beneficiat de ajutorul inculpatului Ionescu Adrian Mihai care, in luna iunie 2009, cu ocazia unei intalniri pe care acesta din urma a avut-o cu reprezentantul companiei internationale, i-a specificat acestuia ‘pretentiile’ primului inculpat precum si modalitatea de remitere a banilor. Astfel, intre compania internationala si societatea controlata de inculpatul Anton Marin a fost incheiat un contract de subantrepriza, suma de 22.760.654 lei fiind achitata prin transfer bancar, in perioada 23 iulie – 20 noiembrie 2009, si reprezenta contravaloarea unor lucrari de organizare santier care nu au fost executate in realitate.

Suma de bani obtinuta in modalitatea de mai sus a fost folosita in interesul firmei unde inculpatul Anton Marin era asociat.

Urmărește-ne pe Facebook
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Alte articole

Cinci morți în Ucraina, după ce un membru al Gărzii Naționale a deschis focul într-o fabrică militară

Un soldat al Gărzii Naționale Ucrainene a împușcat din motive necunoscute gărzile…

Interlop din clanul Duduianu, reținut de polițiști pe Aeroportul Otopeni, după ce a anunțat pe Facebook că vine în țară să se predea

Un membru al clanului Duduianu s-a predat autorităților române la întoarcerea în…

Rusia susține că nu a primit un “răspuns pozitiv” din partea SUA cu privire la garanțiile de securitate cerute

Rusia nu a primit un “răspuns pozitiv” din partea Statelor Unite sau…

SUA resping cererea Rusiei de a bloca aderarea Ucrainei la NATO

SUA au respins cererea Rusiei de a exclude Ucraina din NATO, pe…

ÎPS Teodosie rămâne în carantină, a decis joi Judecătoria Constanța

Judecătoria Constanţa a decis, joi, să respingă ca neîntemeiată cererea Arhiepiscopului Tomisului…