Numărul de utilizatori ai Facebook a scăzut pentru prima dată în istoria sa, după ce a pierdut aproximativ 1 milion de utilizatori în ultimele trei luni. Totodată, acțiunile Facebook s-au prăbușit cu 22%.
Compania mamă a Facebook, Meta, a raportat un număr de utilizatori activi zilnici de 1,929 miliarde în ultimele trei luni din 2021. În trimestrul al treilea din 2021, a raportat o medie de 1,93 miliarde de utilizatori activi. Acest lucru înseamnă că a pierdut aproximativ 1 milion de utilizatori în această perioadă.
Șeful Facebook, Mark Zuckerberg, a declarat în cadrul raportului privind câștigurile companiei că afacerea sa se confruntă cu o concurență puternică.
“Oamenii au o mulțime de opțiuni în ceea ce privește modul în care vor să își petreacă timpul, iar aplicații precum TikTok cresc foarte rapid”, a spus Zuckerberg.
El a adăugat că firma se va concentra pe Reels, funcția sa video de scurt metraj de pe Instagram, care seamănă foarte mult cu TikTok.
Meta a avut un sfârșit tumultuos în 2021. Denunțătorul Frances Haugen a depus mărturie în fața legislatorilor din SUA și din străinătate, spunând că firma pune în mod constant profitul mai presus de siguranța utilizatorilor săi.
Compania a lansat, de asemenea, un rebranding uriaș, schimbându-și numele corporativ din Facebook în Meta și anunțând că se va concentra pe așa-numitul “metaverse”, mai degrabă decât pe social media.
Profiturile Meta din al patrulea trimestru au arătat că afacerea metaverse a companiei a raportat o pierdere operațională de 10 miliarde de dolari.