4.9769 RON 4.7307 RON 95,121.00 USD
Constanța: 3°C București: 3°C

Google plătește între 8 si 12 miliarde USD în fiecare an pentru a fi motor de căutare implicit pe dispozitivele Apple

În ceea ce ar putea fi una dintre cele mai grave acuzații antitrust împotriva Google, Departamentul de Justiție (DOJ) a susținut că gigantul tehnologic din California a plătit Apple între 8 și 12 miliarde de dolari în fiecare an, începând din 2017, pentru a fi. motor de căutare pe iPhone și servicii precum Siri.

Aparent, aceasta nu este singura plată pe care Google o face în acest scop, dar este cea mai mare și reprezintă 14-21% din profiturile anuale ale Apple, a raportat The New York Times.

Google a apărut pe Apple ca motor de căutare implicit din 2017, când liderii tehnologici au încheiat un acord, care este considerat unul dintre cele mai profitabile afaceri pentru ambele companii. DOJ cere acum să împiedice Google să introducă astfel de oferte.

Această înțelegere este profitabilă pentru ambele companii și le-ar afecta pe amândouă dacă sunt forțate să nu mai practice acest deal. Pentru Apple, ar pierde miliarde de dolari pe an. În ceea ce privește Google, DOJ susține că mai mult de jumătate din traficul de căutare Google provine acum de pe dispozitivele Apple și, dacă tranzacția este anulată, va încerca să înlocuiască traficul pierdut.

Google plătește sume mari către LG, Motorola, Samsung, operatorii wireless AT&T, T-Mobile și Verizon, precum și dezvoltatorilor de browser-uri precum Mozilla și Opera, pentru a fi alegerea motorului de căutare.

DOJ a acuzat Google că a menținut „ilegal” un monopol în serviciile generale de căutare și în publicitatea în căutare, încălcând legile anti-trust din SUA, într-un proces de referință depus pe 20 octombrie. Este foarte supărat de practica Google de a plăti bani către dispozitive și browsere pentru a face din Google motorul de căutare implicit pe dispozitive și browsere interne.

Acordurile de excludere ale Google acoperă aproape 60% din toate interogările de căutare din lume, iar Departamentul Justiției susține că, din cauza acestora, Google „deține sau controlează efectiv canalele de distribuție a căutării, care reprezintă aproximativ 80% din interogările de căutare din SUA”.

Abonează-te
Notifică-mă când
0 Comentarii
Noi
Mai vechi Cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments
Total
0
Share